07 november 2008

Hvordan opprette snarvei til Microsoft CRM i favorittmapper i Outlook

Mange opplever at snarveier til Microsoft CRM i favorittmapper i Outlook forsvinner ”plutselig”. Dette skjer hvis du åpner Outlook og det ikke er forbindelse til Microsoft CRM server. Om dette er noe Microsoft vil fikse er jeg usikker på, men en måte å omgå problemet på er som følger:

1.Gå til E-postmapper i Outlook og høyreklikk på Mailboksen din. Velg Ny ”Ny mappe…” og kall f.eks. mappen ”CRM Forretningsforbindelser”


2.Gå så til mappen i Microsoft CRM som heter Forretningsforbindelser (her kalt Companies) og høyreklikk på mappe. Velg egenskaper og kopier URL fra Adresse under Tab Hjemmeside.


3.Gå tilbake til mappen du opprettet i pkt. 1 og høyreklikk på denne. Velg egenskaper og gå til Tab Hjemmeside. Lim inn URL som du kopierte fra pkt. 2. Kryss også av i feltet ”Vis som standard hjemmesiden for denne mappen”.


4.Pek på mappen ”CRM Forretningsforbindelser” og klikk med venstre musetast. Hold venstre musetast inne og dra med deg mappen til Favorittmapper. Du har nå en permanent snarvei til CRM Forretningsforbindelser. Dette gjentar du på alle områder (Kontakter, Salgsmuligheter, Saker etc.) som du vil ha en snarvei til i Favorittmapper.